Diety z limitem

Dieta 1000 kcal

Dieta ta jak sama nazwa wskazuje polega na znacznym (drastycznym) ograniczeniu dziennego spożycia posiłków. Zanim do niej przystąpimy, tydzień wcześniej starannie zapisujmy co zjadamy, każdy posiłek i przekąskę. Dieta ta ma na celu eliminację z naszego menu „bomb kalorycznych” i pustych kalorii. Do tzw. bomb zaliczamy duże ilości tłuszczu, słodycze, tłuste mięsa, wędliny, piwo, alkohol. W diecie 1000kcal ograniczamy jedzenie również wizualnie, poleca się jedzenia małych porcji na małych talerzykach. Przed posiłkiem zalecane jest wypicie szklanki wody. Sam proces jedzenia winien być powolny, a jedzenie starannie przeżuwane. Przykładowe rozłożenie kalorii w diecie 1000kcal wygląda następująco:

I śniadanie- 250 kcal

II śniadanie – 100 kcal

obiad – 350 kcal

podwieczorek- 100 kcal

kolacja 200 kcal

Dieta 1500 kcal

Czas jej trwania – dwa tygodnie, założenie utraty wagi - 1.5 kg.

Stosować ją powinny tylko osoby zdrowe oraz nałogowo jedzący słodycze. Dietę powinno wspomagać picie dużej ilości niegazowanej wody mineralnej lub niesłodzonych napojów.

Dla przykładu:

śniadanie

opakowanie serka wiejskiego, średni ogórek, duża grahamka

obiad

sałatka z ryżem niełuskanym i kurczakiem

podwieczorek

szklanka soku grejpfrutowego

kolacja

omlet z zielonym groszkiem

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *